1. ALMINNELIGE BESTEMMELSER
Disse Standard leveringsvilkår gjelder for ethvert kjøp av produkter og tjenester gjort av kunden fra Gastrotech AS (eier av Gastroshop.no), mail: salg@gastroshop.no tlf: 22535368 org. nr. 911 666 995, med eventuelle tillegg eller endringer som er skriftlig avtalt. For privatkjøp gjelder samme betingelser som for bedriftskunder, men uten begrensninger ift. de rettigheter som er gitt i forbrukerkjøpsloven. For mer informasjon for privatkunder se: - Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven) - Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven)

2. PRISER
Levering av produkter og tjenester gjennomføres i henhold til gjeldende priser på e-handelløsningen eller etter skriftlig avtale. Alle priser i løsnignen er spesifisert med inkl. mva eller eks. mva

3. BETALING / KREDITT
Man kan betale med Klarna, Faktura eller Vipps
Faktura betalingsforfall er netto 30 dager fra fakturadato for bedrifter og 30 dager for private. Betaling etter forfall beregnes med forsinkelsesrente i henhold til forsinkelsesrenteloven. Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. 

4. SALGSPANT
Gastrotech AS beholder eiendomsretten på alle leverte varer til de er betalt i sin helhet ihht. lov om salgspant. Dette betyr at du ikke kan videreselge, overdra eller på noen måte endre varen før den er betalt

5. FRAKT / LEVERANSE
Du kan spesifisere ønsket transport ved bestilling og egne fraktbetingelser avhengig av valgt transportmåte vil i så tilfelle gjøres gjeldende. Leveringstiden varierer fra produktene. Er produktet på lager vil det bli sendt innen 48timer, er det en bestillingsvare vil det ta mellom 1-4 uker.

6. REKLAMASJON

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon skal skje skriftlig uten ugrunnet opphold etter at kunden oppdaget eller burde ha oppdaget den aktuelle feil eller mangel, og senest 14 dager etter at varen er levert. For sent fremsatt reklamasjon medfører at alle krav som følge av feil eller mangler ikke kan gjøres gjeldende mot Gastrotech AS.

Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. .

Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

7. RETUR / ANGRERETT
Når det gjelder angrerett / retur så følger vi selvsagt kjøpsloven. Varer som er forsøkt montert eller er pakket ut / ikke i originalemballasje tas ikke i retur. NB! Bestillingsvarer tas normalt ikke i retur og må forhåndsgodkjennes av kundeservice. Du har 14dagers angrerett fra varen er mottatt.

8. PRODUKTINFORMASJON
Vi gjør vårt ytterste for å gi korrekt informasjon i e-handelsløsnignen, men bildene av produktene i løsningen er kun ment å gi et inntrykk av varen og det kan være avvik på varen i forhold til bildet. Hvis du er usikker på det du bestiller, send oss en e-post eller ring oss for å kontrollere at det er riktig.

9. SKADE PÅ VAREN
Oppdager du skade på varen etter transport, må du straks melde dette til transportøren som har fraktet varen(Posten, budbil etc.). Hvis du oppdager skaden først etter at du har pakket den opp, må du straks ta med deg pakken og varen å melde skaden til transportør.

10. TVISTER
Dersom det oppstår tvist mellom partene skal tvisten først forsøkes løst i minnelighet. Dersom slike forhandlinger ikke fører frem etter 2 mnd, kan hver av partene forlange tvisten avgjort ved voldgift. For øvrig gjelder bestemmelsene i lov om voldgift av 14. mai 2004 nr 25.

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.